למידה מרחוק - סינכרונית ואסינכרונית

בימים אלה, ימי קורונה, נסגרו מוסדות החינוך והמרכז למחוננים בתוכם. החלטנו שאנחנו ממשיכים בלמידה מרחוק - כי אנחנו מאמינים שגם בעתות משבר צריך ללמוד, לאתגר ולהפעיל לכולנו את המוח

שיעור אשנב למדע עם ד"ר אפרת אלון במעבדה במרכז למחוננים

כולנו מתגעגעים ללמידה הרגילה במרחב הכיתתי, למפגש האישי פנים אל פנים בין המורה לתלמידיו, לשעה קבועה במערכת, בכיתה הקבועה, המותאמת לתחום הלמידה, לדינמיקה הקבוצתית ולאינטראקציה האישית בין התלמידים לבין המורה ובין התלמידים לבין עצמם. 

בימים אלה כולנו נדרשים ללמידה מרחוק. אולם לאחר שלושה שבועות הבנו שחווית הלמידה מרחוק, מאתגרת ביותר את התלמידים וגם את המורים.

למרות הקושי - ללמידה מרחוק יש יתרונות רבים, ראשית, הלמידה מרחוק היא דרך ללמוד בזמן חירום ומשבר (כמו עכשיו - בימי קורונה) כאשר לא ניתן להגיע לבית הספר או למרכז למחוננים. בנוסף, למידה מרחוק מאפשרת למידה בכל שעות היום, היא מאפשרת לתלמיד לפתח הרגלי למידה חדשים, לפתח אחריות ומשמעת עצמית, אקטיביות ויוזמה. כישורים חשובים לתלמידים שנת 2020.

 

למידה מרחוק יכולה להיות סינכרונית או אסינכרונית: 

בלמידה סינכרונית, המורה והתלמידים נפגשים בזמן מסויים במרחב כיתתי וירטואלי מקוון, למשל בצ'אט, בזום או במערכת דומה, המשתתפים מתקשרים, שואלים ועונים זה לזה אונליין. מרחב הכיתה הוירטואלי יכול להיות טקסטואלי (למשל צ'אט כתוב - כמו וואצ'פ), מבוסס אודיו (שמע) או/ו וידאו (בו רואים את המורה או את הלוח/המצגת). 

בלמידה אסינכרונית, האמצעים הטכנולוגיים השונים מקשרים בין המורה לתלמידיו, לא בהכרח באותו הזמן. היתרון של למידה אסינכרונית היא הנגשת חומרי לימוד והאפשרות לכל תלמיד ללמוד בקצב שלו ובזמן שמתאים לו. 

 

מטרתנו בלמידה מרחוק היא לשמר את תהליך הלמידה, על מנת ששנת הלימודים הזאת לא תרד לטימיון. הצענו לתלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים שיעורים, מפגשים והרצאות סינרוניות, לצד משימות, אתגרים ושיעורים אסינכרונים. רבים מתלמידינו השתתפו בפעילות ובלמידה הסינכרונית. אם מישהו פספס את המשימות והשיעורים האסינכרונים - ניתן תמיד לחזור ולהעמיק בהם (יש ליצור קשר עם אחד ממנהלי קבוצת השידור בוואצפ והשיעורים והמשימות ישלחו אליכם)

 

להמשך למידה פוריה ובתקווה לשוב במהרה ללמוד יחד במרכז למחוננים,
בבריאות טובה,
צוות המרכז למחוננים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה